=

Itt kereshet szakembereink között.


KÉRDEZZEN TŐLÜNK

5+1 tanács a „hiperaktív” gyerek neveléséhez 1.
ONLINEPSZICHOLÓGIA
ONLINEPSZICHOLÓGIA
- 2017. 03. 10. 16:14

kislánynyelv.jpg

 Manapság, amikor az iskolarendszerünk vasszigorral kényszeríti szabályok közé a gyerekeinket, nagyon könnyen rásütik egy-egy nebulóra, hogy hiperaktív. Pedig könnyen lehet, hogy csak energikusabb, érdeklődőbb az átlagosnál, vagy éppen olyan szülők között nevelkedett, akik nem fojtották el az érdeklődését.

 A címben azért tettük idézőjelbe a szót, mert tanácsainkkal nem a valóban figyelemzavarral rendelkező gyermekek szüleihez fordulunk, hanem olyan csemeték gondviselőinek szeretnénk segíteni, akik szimplán nehezen vetik alá magukat az iskolák cseppet sem gyerekbarát szabályainak.

1. Légy következetes, de ne légy túl szigorú!

Az iskolában épp eleget „kapja a gyerek az ívet”, nem kell, hogy még te is rátegyél egy lapáttal. Ugyanakkor az sem jó, ha gyenge kezű cinkossá válsz az iskolával szemben. A te szereped az, hogy egyensúlyozz az iskola elvárásai és a gyermeked igényei között. Az eszközeid sokkal inkább a kitartás, a gyermek támogatása kell, hogy legyen, mint a büntetés.

2. Alakíts ki rutint!

A gyereknek sokat jelent, ha van egy rendszer a mindennapjaiban, amelyhez igazodhat. A hiperaktivitás gyakran annak a jele, hogy elbizonytalanodott, így a mindennapi rutinnal lehetővé teszed a számára, hogy rád támaszkodjon, és ne kelljen olyan dolgokkal foglalkoznia, amelyek nem az ő feladatai.

3. Ne hagyd unatkozni!

Gyakori, hogy a gyereket azért minősítik az iskolában hiperaktívnak, mert unatkozik azokon az órákon, ahol olyan dolgokat tanítanak, amelyeket ő már tud (pl. olvasni). Vívd ki számára a lehetőséget, hogy ilyenkor elfoglalhassa magát valamely őt érdeklő dologgal. Otthon se hagyd kihasználatlanul az energiáit: ha láthatóan „kezd szétesni” adj neki feladatot, mozgasd meg vagy szerezz neki gyerektársaságot.

4. Csökkentsd le a környezeti ingerek számát!

Előfordulhat, hogy gyermeked figyelemzavara abból táplálkozik, hogy túlzottan érzékeny a környezeti ingerekre (vagy csökkent az agyának az ingerszűrő képessége). Jó hatással lesz rá, ha otthon biztosítasz számára egy csendes zugot, ahol nem hallja a tévét vagy a felnőttek beszélgetését, ahol nem kell felkapnia a fejét a mobiltelefonok csörgésre vagy nem villódzik a szemébe a számítógép képernyője. A szobáját tudatosan úgy tervezd meg, hogy látványvilágában is nyugtató hatással bírjon (kellemes, halvány színek, szép kilátás az ablakból, esztétikus képek a falon stb.).

Folytatjuk!

A blogbejegyzést ONLINEPSZICHOLÓGIA pszichológus küldte be, kattints ide, hogy megtekintsd a szakember adatlapját!



Szólj hozzá:

KÉRDEZZEN TŐLÜNK