=

Itt kereshet szakembereink között.


KÉRDEZZEN TŐLÜNK

A Schultz féle autogén tréning
OnlinePszichológia
OnlinePszichológia
- 2017. 06. 23. 14:36

frogs-1642866_1280.jpg

Az emberek jelentős része egyáltalán nem tud lazítani. Gondolataik szüntelenül pörögnek, izmaik feszesek, kötöttek. Pedig a relaxáció nagymértékben fokozza stressz tűrő képességünket.

A relaxáció nem kizárólag izomlazítást jelent, hanem teljes idegi és lelki ellazítást is. A különféle relaxációs módszerek kiválóan alkalmasak a feszültség, a szorongás kóros köreinek áttörésére. Miközben az izmok ellazulnak, a feszültség, a mindennapi hajsza elszáll belőlünk. Naponta 10-15 perc teljes nyugalom és béke, amit önmagunkra szánunk, amivel megajándékozzuk magunkat.

Lelkileg tompítja az érzelmi indulati reakciókat, távolságtartást, nagyobb rálátást biztosít a nehéz helyzetekre. A relaxáció tehát ellenállóbbá tesz mind a pszichés, mind a fizikai stressz-tényezőkkel szemben, ezért nagy jelentősége van a pszichoszomatikus betegségek megelőzésében. 

A Schultz féle autogén tréning a jóga és az önhipnózis elemeinek ötvözésével éri el a teljes testi-lelki ellazulást, önszuggeszció révén törekszik a relaxációra. Elsajátítása több hétig is eltarthat, de ha egyszer megtanultuk, akkor a gyakorlatok mindössze napi néhány percet vesznek igénybe.

A tréning lényege, hogy a rendszeresen, tréningszerűen végzett gyakorlatokkal – belső koncentrációval, önmagunkra irányuló passzív figyelemmel, semleges elfogadással – létrehozzuk a pszichés és testi ellazultságot. Ebben az alvás határán lévő ellazult, relaxált állapotban elménk befolyásolni képes testünk ön-regulációs, öngyógyító rendszerét, amely a keringést, szívritmust, légzést és a vegetatív idegrendszert is kontrollálja. Az autogén tréning eljárás lehetővé teszi a stressz kontrollálását oly módon, hogy megtanítjuk autonóm idegrendszerünket ellazítani.

Az autogén tréning saját erőből merítő, saját aktivitást felhasználó, rendszeresen, tréningszerűen végzett gyakorlás, mely során testi és lelki működéseinket szabályozni, uralni vagyunk képesek, aktuális szándékainknak, céljainknak megfelelően. Minden nap 15 percet vesz igénybe, reggel, délben és este.

Minden ülés alatt a gyakorló egy sor vizualizációt ismételget, mely egy bizonyos szintű megnyugváshoz, elengedéshez vezet. Az autogén tréning 10-12 alkalom alatt elsajátítható módszer. A relaxációs terápia hetente, esetleg kéthetente egyszer 30- 40 perces órák keretében történik. A terápiás órák közti időben naponta kétszer 10 perces otthoni gyakorlás szükséges.

A blogbejegyzést OnlinePszichológia pszichológus küldte be, kattints ide, hogy megtekintsd a szakember adatlapját!


Hozzászólások:

Még nem érkezett hozzászólás a bejegyzéshez


Szólj hozzá:

KÉRDEZZEN TŐLÜNK