=

Itt kereshet szakembereink között.


KÉRDEZZEN TŐLÜNK

A pszichológus válaszol


Félelem
2017. szeptember 24., Vasárnap 18:14 - Bács-Kiskun

Jó napot ! Szeretnék választ kapni a helyzetemre. Évek óta küzdök a zárt, zsúfolt helyekkel. Legyen az busz , lift , szórakozóhely. Ezt a helyzetet nagyjából elfogadtam és tudtam is kezelni ugyahogy. De nyár elején megtámadtak az utcámban. Megviselt a dolog , de nem nagyon érzékeltem változást a viselkedésemnél. Viszont az elmúlt napokban érzem hogy egyre rosszabb a helyzet. Nem merek egyedül közlekedni, legyen az nappal vagy éjszaka. Ha egyedül is jövök haza, rohanok haza. Érzem hogy nem vagyok biztonságban , az emberektől nagyon tartok. Például ha valaki szembe jön velem az utcán bepánikolok, és ugyanazt a rossz érzést érzem amikor megtámadott az a férfi. Minden emberben a rosszat látom. Tegnap talalkoztam a legjobb fiú barátommal és szintén azt a félelmet éreztem. Féltem tőle, pedig sose ártana nekem. Olyan gondolatok jártak az eszemben, hogy bajom lesz . Nagyon félek , hogy rosszabbodni fog a helyzet. Ilyenkor mi a teendő? Előre is köszönöm a választ!

A választ Deák Frida küldte be.
Kattints ide, hogy megtekintsd a szakember adatlapját!

Kedves Vivien! Sajnálom, ami történt és tudom, hogy ez csak rontott a már meglévő állapoton, de gondoljon arra, hogy félelmének erősége nincs arányban a valós veszéllyel. Valószínűnek tartom, hogy valamikor régen egy kellemetlen élmény következtében alakulhatott ki önnél ez a kapcsolat a veszélyérzet és az inger között. Talán emlékszik, talán nem. Az is tény, hogy pánikrohamok alakulhatnak ki, amennyiben nem sikerül elkerülni a szorongáskeltő körülményeket. Természetesen nem könnyű legyőzni félelmeinket, bármilyen téren is jelentkezik az, viszont, ha elég erősnek érzi magát és nap mint nap szembenéz vele, egy idő után oldódik a szorongás. Ebben biztos lehet. Ehhez viszont, szükséges, hogy ne kerülje a szorongást keltő szituációkat. Egy közeli barát vagy családtag sokat segíthetne ebben, pl. ha el tudná kísérni haza, vagy önnel tartana a buszon. Az elején csak rövid távon, majd utána megpróbálhatja a hosszabb távot vagy ugyanazt, kísérő nélkül. Sétáljon az otthona körül, aztán merészkedjen egyre messzébb, szóval napról-napra fokozatosan növelje a távolságot. Amennyiben nem javulna a helyzet ezekkel a módszerekkel, forduljon bátran szakemberhez, a fóbiák ugyanis jól kezelhetők pozitív megerősítésekkel, autogén tréninggel, pszichoterápiával. Üdvözlettel Deák Frida
kép: Deák Frida
Deák Frida

Kérdezzen tőlünk

KÉRDEZZEN TŐLÜNK