=

Itt kereshet szakembereink között.


KÉRDEZZEN TŐLÜNK

10 ok, amiért nem tudunk aludni
Admin
Admin
- 2020. 11. 06. 12:46

cat-4189697_1920.jpg

Ha egész éjjel csak forgolódunk, gyakran felébredünk, vagy el sem tudunk aludni, az altatók szedése csak tűzoltásra jó: ahhoz, hogy az álmatlanság valódi okát szüntethessük meg, fel kell tárnunk azt. Az alábbiak gyakran okozhatnak álmatlan éjszakákat.

 

 1.      Előfordulhat, hogy nincs elég sötét a hálószobában. A fény, főként a világító elektronikus szerkezetek (például a készenléti állapotban hagyott tévé) becsaphatják az agyat, amely azt hiszi, ideje felkelni.

2.      Ha túl későn állunk neki sportolni, nem biztos, hogy felgyorsult pulzusunk és az anyagcserénk normalizálódik, mire ágyba kerülünk. Így a kettő között teljen el legalább 3 óra.

3.      Sokan azt hiszik, az alkohol segíti az elalvást, bár valójában megzavarja a REM szakaszt, így fáradtabban ébredhetünk másnap reggel.

4.      A test és az agy hőmérséklete alacsonyabb, miközben alszunk, de ha túl meleg van a szobában, nem tudnak eléggé lehűlni. Vegyük kicsit lejjebb a fűtést, de ne legyen túl hideg se, ugyanis az is megzavarhatja az álmunkat.

5.      Még az elfogyasztása után 10 órával is lehet a szervezetünkben koffein, amitől nehezebben alszunk el. Így erős kávét lehetőleg csak reggel igyunk.

6.      Ha éjszaka felébredünk, ne pillantsunk rá percenként az órára, és ostorozzuk magunkat azért, mert nem tudunk elaludni. Az óra lehetőleg ne velünk szemben lógjon a falon.

7.      Ha nem jön álom a szemünkre, akkor se üljünk fel az ágyban, és kezdjünk el tévézni. Ugyanis a televíziózás, illetve maga a készülékből áradó fény is stimulálja az agyat.

8.      A napi problémákat ne vigyük magunkkal az ágyba. Bármilyen elintézetlen feladatunk maradt is, hagyjuk másnapra, és ne rágódjunk rajta lefekvés után.

9.      Lefekvés előtt néhány órával már ne együnk nehéz, hosszú idő alatt megemészthető ételeket. A vacsora és az alvás között teljes el legalább 3 óra, és lehetőleg salátát vagy más könnyű ételt fogyasszunk.

10.  A lefekvés előtti dohányzás szintén megnehezíti az elalvást, hiszen a nikotin ugyanúgy stimulánsként működik, mint a koffein.

 

A blogbejegyzést Admin pszichológus küldte be, kattints ide, hogy megtekintsd a szakember adatlapját!

 

KÉRDEZZEN TŐLÜNK