=

Itt kereshet szakembereink között.


KÉRDEZZEN TŐLÜNK

Egészséges életmód - tényleg olyan elérhetetlen?
PETROVICS ANNA
PETROVICS ANNA
- 2017. 03. 09. 13:00

körte.jpg

 A mozgás és az egészséges táplálkozás fontosságát mindannyian ismerjük. De vajon hányan teszünk is ezért valamit? Íme néhány egyszerű trükk, melyekkel mi is egészségesebb életmódra válthatunk!

 Motivációnk növelése érdekében először is, ismerkedjünk meg a testedzés pozitív hatásaival. Rendszeres testmozgás hatására csökken a súlyunk, növekedik a csontsűrűségünk (így védettebbek leszünk a csontritkulással szemben), erősödik az immunrendszerünk, nő az énhatékonyság és kontroll érzésünk, és nem mellesleg tovább élünk.

Felvetődik a kérdés, hogy mégis mi lehet az, ami megakadályozza, hogy időt és energiát szánjunk erre a rendkívül hasznos tevékenységre? Lehetséges, hogy gyermekkorunkban a szüleinktől nem tanultunk ezzel kapcsolatos mintákat, így mi sem építettük be a mindennapi életünkbe, de az is lehet, hogy túlzottan idő- vagy pénzigényes elfoglaltságnak ítéljük meg. Pedig már néhány egyszerű és ingyenes trükkel könnyen változtathatunk eddigi szokásainkon. Például már azzal is tehetünk egészségünkért, ha egy megállóval előbb szállunk le a villamosról/buszról/metróról, vagy ha a mozgólépcső vagy lift helyett a lépcsőt használjuk. 

Kutatások bizonyítékai szerint csupán egy lépésszámláló beszerzése is nagy mértékben növeli a napi mozgásadagot (egész pontosan kétezer lépéssel többet mozogtak a lépésszámlálóval rendelkezők). Ha azonban komolyabb változásra szánjuk rá magunkat, érdemes odafigyelni néhány dologra; heti 3-5 alkalommal mozogjunk, kezdetben alacsony intenzitással, 30-60 percet szánjunk rá, ezt fokozatosan növelhetjük, de másfél óránál többet ne töltsünk egy fitness teremben sem!

Ami pedig az étkezést illeti; együnk minél több zöldséget és gyümölcsöt! Próbáljuk ki, hogy milyen a tévé előtti nassolás helyett almát majszolni! Ha tudatosan odafigyelünk evési szokásainkra, látványos eredményeket érhetünk el, hisz így több vitamint is juttatunk szervezetünkbe, aminek hatása bőrünkön, körmünkön és hajunkon is meglátszik, sőt egy idő után egyszerűen jobban fogjuk érezni magunkat a testünkben!  Fontos, hogy elkerüljük a gyorséttermeket és a svédasztalos helyeket, továbbá csak tele hassal vagy listával menjünk vásárolni! 

Együnk előre meghatározott időben, használjunk kisebb tányérokat, és ha lehet, ne tartsunk otthon magas zsírtartalmú ételeket! Ne feledjük a régi mondást: „Reggelizz úgy, mint a király, ebédelj úgy, mint a polgár, és vacsorázz úgy, mint a koldus”! Ha mindezek ellenére becsúszik néha egy-egy tábla csoki vagy egy fél pizza az esti órákban, akkor se csüggedjünk, ez a legjobbakkal is megtörténik, lényeg, hogy ne csináljunk rendszert belőle, és másnap térjünk vissza a tudatos, egészséges életmódunkhoz!

 

A blogbejegyzést PETROVICS ANNA pszichológus küldte be, kattints ide, hogy megtekintsd a szakember adatlapját!

 

KÉRDEZZEN TŐLÜNK