=

Itt kereshet szakembereink között.


KÉRDEZZEN TŐLÜNK

A harag
OnlinePszichológia
OnlinePszichológia
- 2017. 05. 28. 18:20

angry-2191104_1280.jpg

Lassú méreg

A harag olyan alapvető emberi érzés, melyet senkinek nem kell bemutatni, hiszen mindenki megtapasztalja élete során. A különbség abban áll, hogy ki hogyan tudja kezelni.

Sokszor kerülünk olyan helyzetbe, amikor valaki vagy valami felbosszant minket, azonban nem mindegy, hogy ez mennyire megy könnyen és meddig tart a bosszús állapot.

A harag bizonyos szituációkban elkerülhetetlenül előtör belőlünk. Ez nem feltétlenül rossz, hiszen gyakran a ezáltal tudunk megszabadulni a feszültségtől. Előfordulhat viszont, hogy kikerül az irányításunk alól. A jó hír az, hogy a kontrollálására odafigyelhetünk.

Nem vagyunk egyformák, épp ezért az ilyen helyzeteket sem ugyanúgy kezeljük. Élnek közöttünk birkatürelmű emberek, akiket szinte lehetetlen kihozni a sodrukból, és akadnak olyanok is, akik minden apróságért felkapják a vizet.

A hidegvérűek ilyenkor csak legyintenek, mondván, felesleges azon idegeskedni, amin nem tudunk változtatni. És milyen igazuk van.

Gondoljunk csak bele, megéri már reggel azzal elrontani a napunkat, hogy az időjáráson bosszankodunk? Meg tudjuk állítani az esőt csupán azzal, hogy mérgelődünk? Nagy valószínűséggel nem.

Inkább próbáljuk meg a legjobbat kihozni az adott helyzetből, hiszen azzal, ha haragszunk, csak a saját és - rosszabb esetben - környezetünk hangulatát romboljuk le.

Haragot ugyanakkor embertársaink, szeretteink iránt is érezhetünk. Gyakran egy-egy nézeteltérés vagy vita, párkapcsolatokban pedig a szakítás eredményezi bennünk a sokszor csillapíthatatlan dühöt.

Hajlamosak lehetünk azt hinni, hogy ezzel a másiknak okozunk fájdalmat, de valójában a haraggal saját magunkat mérgezzük. Pedig mi érezzük azokat a negatív érzéseket a másik iránt, mibennünk dúlnak a rossz energiák.

Nyilvánvaló, hogy egy bizonyos ideig teljesen természetes ez az érzelem, de ha már több hétig, esetleg hónapig tápláljuk, akkor érdemes valamit tenni ellene, hiszen akár a testi-lelki egészségünkre is rossz hatással lehet.

Mit tehetünk?

  • Semmiképp se fojtsuk el magunkban! Ha lehet, beszéljük ki magunkból a harag tárgyát, de próbáljuk is meg lezárni, és így megszabadulni tőle.
  • Bizonyos helyzetekben megpróbálhatunk elszámolni magunkban tízig, mielőtt olyat mondanánk, amit később megbánnánk.
  • A mozgás is remek módszer lehet a feszültség levezetésére.
  • Koncentráljunk a megoldásra ahelyett, hogy újra és újra a dühöt kiváltóhelyzetre gondolunk vissza.
  • A megbocsátás csodákra képes.

 

A blogbejegyzést OnlinePszichológia pszichológus küldte be, kattints ide, hogy megtekintsd a szakember adatlapját!

 

KÉRDEZZEN TŐLÜNK