=

Itt kereshet szakembereink között.


KÉRDEZZEN TŐLÜNK

Az előadás pszichológiája - avagy miért volt sikeres hódító Don Juan?
PREZIMESTER.HU
PREZIMESTER.HU
- 2017. 03. 08. 15:52

repül.jpg

  Mindegyikünk hallott már jó előadást is és rosszat is. Előfordult, hogy első pillanatban eldöntöttük, hogy szeretjük-e az előadót, vagy nem; és persze az is megtörtént már mindenkivel, hogy 180 fokos fordulatot vett a véleménye a bemutató során. Vajon mik azok a tényezők, amelyek ilyenkor hatással vannak ránk? Valóban az első benyomás számít?

 Az előadó által keltett első benyomás rendkívül fontos, de ugye tudjuk, hogy igazából ez ennél sokkal bonyolultabb kérdés? Ha csak az első benyomás számítana, sosem lehetne álláspontunkat megváltoztatni semmiről. 

 
Megdöbbentő tényre hívják fel figyelmünket a sikerpszichológia mesterei. Szerintük az, hogy hogyan alkotunk véleményt a világ egyes dolgairól, mindössze egyetlen kérdésre adott választól függ: az adott dolog hozzájárul-e önnön sikerünkhöz, vagy sem? Ha hozzájárul, inkább érzünk szimpátiát, ha nem, legfeljebb az együttérzést lehet kicsikarni belőlünk. Az egot minden körülmények között első helyre soroló emberi psziché egyetlen dolgot keres: saját előrejutási lehetőségét. Namármost, hogyan jutunk előre? Úgy, ha erősnek, sebezhetetlennek és sikeresnek érezzük magunkat. Ebből már ki lehet találni a címben emlegetett Don Juan sikerének titkát is. A Don Juan típusú férfiak lábai előtt nem azért hevernek a nők, mert Don Juant szeretik, hanem azért, mert a nők saját magukat érzik szépnek és kívánatosnak mellettük, azaz saját magukat szeretik Don Juan társaságában. Az ilyen típusú férfiak kedvessége, anyagi helyzete, jóképűsége a legkevésbé sem számít, ami ellenállhatatlanná teszi őket, az az édes érzés, hogy a nők gyönyörűnek és vonzónak látják saját magukat mellettük. 
 
Hasonló a helyzet a jó előadó esetén. Ha az előadó el tudja hitetni, hogy azzal, amit mond, a közönség sikeres (lesz), már nyert ügye van. Persze nem a vaktában lövöldözött bókok hatnak, hiszen az olyan megjegyzések, mint „Önök fantasztikus közönség!”, semmit sem érnek. Ami igazán célba érhet, az a személyre szabott, vagy minimum alkalomhoz kötött dícséret, például: „Aki erre a előadádra eljött, biztosan jobban tud küzdeni, mint más!” A dicséret azonban csak a legáltalánosabb eszköz. Ezer módon ébreszthetjük fel közönségünk sikeréhségét.
 
Ahogy az elején említésre került, most is alá kell húznunk, hogy jó előadóvá válni korántsem ilyen egyszerű. Az ember annál sokkal bonyolultabb „szerkezet”, mintsem hogy egy bóktól azonnal a mi oldalunkra tudjuk parancsolni. A Prezimester.hu csapata, a meggyőzés és előadás mesterei, a most induló Prezentációkészítő Wokrshopjukkal szeretnék bemutatni a hatásos prezentáció fortélyait, ezernyi tippet, módszert a résztvevőkkel megosztani, amelyekkel jó előadóvá lehet válni. A prezentálás technikai és elméleti hátterét egyaránt átfogó workshop keretében a nagysikerű Prezi.com alapszintű kezelése is elsajátítható. 
 
Workshopunkról bővebben

A blogbejegyzést PREZIMESTER.HU pszichológus küldte be, kattints ide, hogy megtekintsd a szakember adatlapját!


Hozzászólások:

Hargitai Zsolt - 2018. február 15., Csütörtök 18:49

Alap:
- célközönséghez alkalmazott szerepkör kiválasztása (tanári szerepkör);
- hitelesség bemutatása a téma iránt (értek hozzá);
- érzelmi kötődés elérése a cél ( minden hallgatóhoz a fülén keresztül vezet az út);
- Ne készülj túl, sodortasd magad a pillanat árjával, de nálad van egy evező amit néha használni kell az irány finomításához (szinte észrevétlenül);
- Humor;
- Mutass olyat amit csak tőled kap meg a közönség, érezze a hallgatóság, hogy ez most csak nekik szóló élmény;
Tiszteld a hallgatóságot de nálad a karmesteri pálca;
és a lényeg:
- "Nagyon szeresd a diákot és nagyon tudd az anyagot." SS


Szólj hozzá:

KÉRDEZZEN TŐLÜNK